klik..klik..

30 November, 2010

Aktiviti Adam....

Adam sekarang suka mengadap menda alah neh....main mmg xder limit...x kira masa...ada masa btekak dengan addin...hanya dengan menda neh jek dia bole diam x kacau orang...bila suruh tido.asik kejap...kejap....sorang2 dia tgh malam pun bole layan menda alah neh..dh pandai bukak sendirik..cr nak main game apa....
antara game yg dia gemar ialah....puzzle..racing cars, ABC & dengar kids song..

 ini puzzle....agak2 dh jemu tuka laen...tuka laen....adik nk usik langsung x bg...mmg kena lepuk....
orang guna....tgn jek jalan...dia x mulut sama jalan....ckp mcm2...bebel2..,.kalo x tau nk tekan mana..tjerit2 tanya mana nk tekan neh!!!!

 Kalo dh leka dengan menda neh...panggil cner pun mmg x dgr....

Dah mcm dia yg punya pulak...pantang kalo bukak menda alah neh depan dia..dia kata dia punya...grrrrrrrrrrrrrr.....



25 November, 2010

i'ts a Girl....insyaallah...


Tadi pg cek up...baby alhamdulilah ok...cuma mama jer rs kurang gerak lagik..ckp ngn doc..dia cek sumer..dia bg dgr heart bit siap...dia kata ok jek...alhamdulilah...pas tu ari tuh dia dh tgk gender tp x comfirm lagik..tadik tgk skali lagik..terang2 mmg nampak la..kedudukan baby td mmg bole nampak gender...terus doc ckp 3 lines!! alhamdulilah...insyallah la yer..kuasa tuhan kita x mampu nk menghalangnya kan...terima la seadanya..janji & yang penting baby n mama sihat serta selamat sampai akhirnya...

24 November, 2010

Kepenatan...

Sejak 2 menjak neh trasa kepenatan ya amat....tp nk merayap gak kesana kemari...mmmmmmm..esk ada cek up,pastu g submit tender..nk kena kejar b4 2pm...hope sume settle cpt...harap2jua bb x malu2 ler esk nk nunjuk gendernya yer..hehehe




Doa Semasa Hamil

Doa semasa hamil

Ya Allah,
peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.
Ya Allah,
rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu.
Ya Allah,
keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat.
Ya Allah,
jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal.
Ya Allah,
panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam

Aminnnn......

Surah2 yang bagus untuk diamalkan semasa mengandung, antaranya:
  • Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
  • Surah Luqman – untuk anak yang cerdik
  • Surah Yaasin – untuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
  • Surah Maryam – untuk memudahkan bersalin
  • Surah al-Hujurat – untuk membanyakkan susu ibu




21 November, 2010

Weekend Adam & Addin...

Tadi nk pg mcm2 tpt...bwk adam & addin...dalam perjalanan...lalu istana negara..maka...nyinggah le kami kt situ...si adam & addin dh tkinja2 dr jauh npk kuda itew..........
 Dapat jugak bergamber dgn horse neh..punya ler ramai pelancong...lagik2 weekend kan....
Adam mcm takut2 sket...dia mcm biasa dr jauh jek ckp lebih..bila sampai dekat sume jd takut...si Addin..nk capai ajer mulut kuda tuh..

 Dalam banyak2 pengawal, pengawal neh jek yg bersuara dengan kami....dia panggil adam meh sini amik gmbr....sumer org amik gmbr dgn dia...famous dia seleruh dunia nanti..ekekeke...



Bila bas belakang tuh lalu, adam dok merengek2 nk naik bas tuh pulak.....adeh....ms neh cuaca sangat laaaa panas.....pujuk dia ajak amik gmbr jek dulu..nanti naek...sib dia mau.....

Akhirnya..lepas ke sini,jalan2 serata KL jek...papa ajak g sana sini dh mama xnk pulak...sebab panas teriklaaaa sangat....kesian adam & addin...masa singgah titiwangsa pun mereka berdua dh tdo...papa n mama jek layan ice cream..ngeh3......pastu balik umah...malam t kuar balik nak jalan2 cr makan pulak laaaaa...

18 November, 2010

Pagi Raya Qurban....

Raya Qurban tahun neh beraya di rumah atuk & opah adam addin di Bandar Tun Hussein Onn..jarang sekali beraya sama mereka di KL neh..sebab atuk & opah akan balik ipoh/kedah..tapi thn neh x balik..
Jadi, di pagi raya, kami berada di Cheras.....jum cuci mata tgk gambar....

 Dia neh pagi2 dh bangun mintak pakaikan baju melayu...tuh pun tanya sampin...mama tlupa daaaaa.....lps tuh mitk amikkan gmbr dia....

 Addin bangun lmbt...sbb mlm tuh tdo lmbt...neh adam tunggu jek addin bersiap...dh siap dia yg sibuk nk pakaikan addin songkok sbb nk amik gambar...

 Yeahhhh...kami siap sudah...masa neh papa pg solat....adam n addin tinggal...

 Taraaaaa..bukan setakat aidilfitri jek kami bgambar 1 family...aidiladha pun nk jugak...hehehe....

 Sekali lgik kami ber2....hehehe....

 Lps mkn...papa bwk adam n addin g tgk lembu nk kena qurban....ms smpi br nk mula....tp g x lama sbb adam dh ajak balik...apa la adam...balik umh beria betul dia cerita kt mama..ekekeke..

 Akhir sekali gmbr kami ngn atuk,opah,pak ngah n cik nuun...ssh tawww..nk amik gmbr dgn kerenah 2 hero neh shj.....






sekian.....Salam Aidiladha............



Boy or Girl ??

Ari tuh check up doc ada ckp "May be Girl"..jadi, xderla ku mharapkan sangat....sebab itu hanya anggaran saja kan,,,,bagiku kalo bole nk la merasa bb gurl pulak kan....nk la rs mengadun baby gurl pulak kan....ekekeke..arghhhhh..apa pun x kisah la..terima seadanya...harapnya baby sihat walafiat..kalo dpt gurl, leh rehat lama sket kan...kalo dpt boy pun...mmg kena rehat lama laaaa lepas neh....

25hb ni ku ada check up..masa tuh dh masuk 20weeks = 5months kan....Jadinya...harapla baby x malu2 yer utk tunjukkan jantina mu kepada papa & mama..nanti senang mama bt persiapan sket2.. :):) sket jek la..x byk pun lah...hehhee..makanya...25hb neh kalo dpt la tgk kan..sama ada ianya.....

 Baby Girl




Atau.....






Baby Boy.................


Apapun mama harap baby sentiasa dalam keadaan sihat walafiat....
wpun mama slalu muntah2....kan..kan..kan...


16 November, 2010

Intex Ocean Play Centre

Tadikannnn...catalog toys"r"us sampai umah....maka dengan itu, cepat2 ku bukak tgk apa laa yg menarik sangat mcm tebal jek catalognya......mmmmm...dalam tuh ada penyata suh claim voucher... :):):)
jadik, sebelum dpt kt adam & addin...ku study dulu...belek 1 per1 dengan penuh ketelitian.wkaakakaa...
Skali..bukak part belakang...tiba2 mcm tbekenan kt menda alah neh pulak.....

Saper2 yg dh ada menda alah neh....mmg ada ke ayor keluar kt ctu??
nk kena pg toy r us neh..kelebek2..dulu...ekekkek







15 November, 2010

House Warming Rumah Kak Eynda @ Cahaya SPK





Sabtu yang lalu,dapat jemputan dari kak eynda, lagi pun ku x pernah jupe kak Eynda. Hanya berbual di alam maya..jadik, inilah buat kali pertama jumpa kak eynda di rumahnya..dah sampai umah kak eynda, bukan setakat kak eynda, blogger2 lain juga ada jupe..ehehehee..


 Kambing bakar, chicken wing,jagung bakar & sosej...makan neh kongsi ngn kak nis..hheheheee...

 Masa mula sampai Addin x npk menda alah neh....bila dh nampak..tkinja2 mintak bukakkan kasut..terjerit2 melompat kt ctu...seronok btul...dia..sebelah tuh Hairee( kak nis ) & jimah( me )

Woooooo.....dah puas minum air & makan sampai basah baju...dia melompat kat sini...tuh bukan menangis...tapi gelak ketawa yang kuat sangat......yer la dapat lompat kt situ tinggi2...x mcm kat umah kan..ada limit lompat....
 Ana suzana.,,dia br sampai ms neh....terus amik pic dia.......ehehehee......

 Me ngn jimah.....blkg tuh anak sdara me kot....dtg ber2 jek ngn jimah....

 Wooooo addin....buat apa tuh nhaaa??mama dia marah kangggg..ekekkekee..

 Gambar kami reramai..ms nk balik dh neh....ini ler yg sempat ku jupe......

Masa nak balik jupe B1tt...sempat b1tt ajak amik pic...nanti jupe laei ya b1tt...
1st time jupe dia..sblm neh di alam maya jek...




05 November, 2010

Deepavali - Jalan - Jalan

 Ari neh deepavali....kebetulan papa off day...so, mama ajak papa g keluar survey brg bb..survey jek yek...jadik kami ke curve.....abg adam xder..pg2 lgik opah dh dtg umh amik adam...adam tu pantang kalo opah kata nk dtg amik....ada la tuh kemana mrk pg...Jadik bwk ler addin..keluar pun dh ptg jugk la kiranya sbb tgu papa solat jumaat n tgu addin bgn tdo...
tgk tuh muka br bgn tdo...bgn2 trus mandi..seronok....duduk kt kerusi abg adam...x smpi lgik ketinggian....

 Tempat pertama hala tuju kami ialah....sumer tau kan...waroeng penyet....ni order mama...tp kali neh cili dia mcm kurang pedas la...kongsi mkn ngn addin...

Neh pulak order papa...tp mama mkn jugakkkk..ekeke...mkn jekk la....sedap garinggggg....
 Air kami soda gumbira n kopi ais.....2 jek order..slalu order air mesti lebey....kali neh ngaper 2 jek pulak...


 Dia neh hanya bole diberi air tin tanpa gas sahaja...air tin??sebab air tin dia x bole picit2...kalo air kotak dia suka picit2....air kami tuh sibuk dia nak..bila bg rs xnk pulak...x sedap la kot....ekekke...sib ada jual air tin.....
tapi, air tin neh x lama airnya...sbb tumpah!! bila tumpah menangis,melalak2...pastu br senyap ...


 Lepas makan...sementara tunggu papa smoking..snap2 gmbr addin...nak pulak dia....slalu kemain susah...

 Dengan mama harus ada kan.....gelap pulak gambar neh.....
 Lepas tuh pg jalan2 kt ikano...saja masuk BO...huuuu geram tgk baju baby....tp x bole beli laei laaaa....jalan naik sampai atas...kt curve dh abeh survey kt children area tuh...naik kt atas..mama masuk FOS..lepas tuh addin melalak2 nak naik neh..ya allah..malu nya akuh!! ekekee..dh la perut lagik..nasib leh muat..ekekkee
x harap addin naik sorang2...sbb dia sure x duduk diam...

 Taraaaaaaa....dia neh br sampai umah..selepas kami sampai..atuk & opah anta...mcm2 cte dia...jalan sana sini....tgk la baju tu opah pakaikan la tuh...penuh sampai ke atas butang..ekekkee..

Sibuk suruh amik gambar toys dia..neh atuk belikan katanya..kemana la dia pg tadik....balik umah ajer..mesti ada habuan yg dia dapat.....




04 November, 2010

J co JJ Cheras Selatan

 Isnin lepas..pg lunch kt JJ dengan papa,pak ngah & adam....mama adam neh skg kuat makan tulllll..ekekkee...lunch makan nasi ayam..kongsi ngn adam...lepas tuh nk pg makan J co pulak......kebetulan pulak masa tuh J co baru bukak kt JJ Cheras selatan neh...

 Order amik skali 6.....ekeekee..neh mama & papa yg order..pak ngah tgk2kan adam....
kalo nak compare J co dengan Big apple..Jco lagik sedap..sebabnya...dia x manis sangat..donut yg bentuk kelopak2 bunga tuh perasa oreo...sangat laaaaaaa sedap...yg strawberry tuh pun sedap..pendek kata sumer sedap....sebab x manis sgt & donut dia sedapppp lahhhhh....

Neh air penama x ingt daaa..air papa yg order..yg ingt apa tuh nama forest..nhaa sedappppp laaaa sangat air tuhhh....




SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background