03 May, 2015

Candat Sotong 2015.

Assalamualaikum.....

Semalam petang jam 5.30 ptg di Jetty LKIM Chendering, Terengganu kami bertolak ke laut untuk aktiviti mencandat sotong...Jadual aktiviti bermula jam 5.30 ptg - 7pagi esok. Bertolak untuk ke tempat candat memakan masa dalam 1jam lebih..cuaca sangat baik, bulan mengambang dengan cerahnya...



Suasana di jetty untuk pergi mencandat..Orang sangat ramai..masing2 x sabar nak pg..termasuklah aku kan..hahahahaha...



Sementara menunggu turn untuk naik bot, aku berjalan ke jetty sebelah sinun..melihat nelayan turunkan ikan2.Mereka ni pg ke laut 10ari tau..bawak balik ikan banyak giler..beratur2 penjual2 dr pasar kot nak beli ikan dari nelayan2 ni.

Yeay..ready nak pergi dah..bergambar sket...

Si addin memang x sabar2 dah tu..berapa hari dah dia asyik menghitung hari jek untuk pergi mencandat neh...

Kami dah ready nak belayar....peace....✌️✌️✌️..senyum lebar ko illa...

3 boys ni...cool jek dr awal pg sampai balik...especially yg yellow shirt tu..kekekeke..

Addin & paksu.

Naik jek bot masing2 busy ikat tali pancing, sementara nak sampai ke tempat mencandat.


My hero...dia ni banyak sabar ngn bini dia yg ikt sekali..aku mabok2 pun dia layan gak aku nya mabok tu..walhal sebelum pergi banyak kali d tanya ok ke x nak pg ni...aku jawap ok jek..kekekeke..x sangka atas bot alunan begitu kuat sekali..kalah wei mabuk pregnant.

Sempat aku amik gambar waktu ni..cantik sangat ciptaan allah s.w.t.. Atas laut lagi hebat sungguh ciptaannya...

Dah sampai tempat mencandat. Happy sungguh si addin ni..dapat la melepaskan jugak hajat dia..sebelum pg hari2 dia layan youtube pasal mencandat neh.

Addin ni orang kuat ni.haha..siapa dpt sotong dia la pg amikkan dan simpan dalam ice box..sampai bau sotong dh si addin ni..minat sangat dia dgn haiwan2 ni..

Dh dapat sotong.memang banyak giler sotong kt laut ni wei...boleh nampak dia berenang2 tau.tekong bot tu pun amik pakai tangguk jek,kdg dpt kadang x.putih2 jek berenang2....

Paksu pulak dapat sotong.


Pingsan dah.....mmg kepenatan sunggoh ni...addin pun dh bau sotong.


Hasil sotong yg dapat semalam. Adalah dekat 20kg.besar2 wei.masa dapat sotong tu..masa nak tarik tu, mmg rasa ah nikmat tarik tu..hikssss...

1st time aku tgk sotong naik ke darat, warna putih jernih transparent nampak segala tulang ngn telur dia..geram...selama ni tgk kt tv jek.semalam dapat la tgk depan2...mmg cantik..lepas beberapa jam tu baru la dia bertukar warna..menggeletek sotong tu naik ke darat.sebelum tu dia kasi 1-2 semburan..kekekeke....


Jam 3.30 pagi dh selamat aku sampai ke jetty.aku mabok teruk wei muntah2 pening2..apa pun x lalu.kalah mabok pregnant.cakap kt papa..nak balik kalau ok.1 bot dgn kami ada couple.tanya mereka dia pun ok nak balik..maka balik la kami...masa tu pun dh penuh sotong dlm ice box..jd xder la balik dgn harapan yg hampa...hiksssss...

Malam ini aktiviti kita membakar sotong. Manis giler sotong ni wei..sedap!! 

Kalau d tanya..mahu lagi ke pergi mencandat??aku jawap x mahu la wei..aku x leh lawan mabuk laut tu..giler mabok..muntah lebey 6x..nak dekat 10x pun ada kot....nasib baik pg dgn hubby...dia jugak kuat..sikit pun x mabok.tido pun x..

Satu pengalaman yg x dapat di lupakan.memang best..tapi mabokkkkk....pg la wei sapa yg berminat tu..kekekke ...

No comments:

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background