13 July, 2015

Jom Sahur Bersama Horlicks...

Assalamualaikum....


 

Muka budak bangun sahur mama paksa senyum..kekekeke...kenapa mesti amik gambar mama lewat-lewat pagi ni??sahur ni addin makan roti boom sama minuman Horlicks original malt.

Pengalaman berpuasa dan bersahur dengan 2 orang anak lelaki ku ini adalah sangat mencabar,kerana mereka jugak agak liat untuk bangun bersahur,kekekekeke..Biasanya mereka juga akan bersahur dgn nasi atau roti serta secawan horlicks yang kadangkala di campur dengan oat..Horlicks tu pulak kena buat betul - betul suam tau, baru la nak mereka minum lak tu.kalau panas sangat marah...jd buatkan suam - suam dengan keadaan mata yang bukak x berapa nak besar..mengantuk kan bangun sahur..tambah plak kalau tidur lambat..hikssss..Perasa original  Malt adalah kegemaran mereka.


 Tahu x Horlicks??sedap kan horlicks ni....lagik - lagik kalau diminum di waktu tengah panas - panas kan....

meh nak cerita.........


Horlicks ®, merupakan minuman nutrisi yang diperbuat daripada gandum, susu dan malted barli. Ia membekalkan 23 vitamin dan mineral untuk satu khasiat yang sihat seharian untuk seisi keluarga. Horlicks juga mempunyai warisan pemakanan yang kukuh dan disokong oleh bukti saintifik yang menarik di dalam pembentukan syarikat minuman malt klasik.
 
Kali ini, kempen Ramadhan bersama horlicks adalah satu inisiatif yang dibuat bertujuan untuk mendidik ibu bapa dan anak-anak mereka tentang kepentingan dan keseimbangan yang betul antara nutrien untuk memulakan hari mereka dengan pemakanan Sahur yang berkhasiat.

 Ibu dan bapa berperanan  mendidik  anak - anak mereka kerana melalui pertumbuhan yang pesat dan proses pembangunan. Di samping itu, ia adalah penting untuk kanak-kanak mengambil makanan yang berkhasiat untuk tumbesaran yang sempurna.Jadi, jangan lupa bancuh secawan Horlicks sewaktu bersahur... hihihihih. Horlicks juga telah diadun dengan Multivitamin dan makronutrien yang diperlukan oleh kanak - kanak untuk sentiasa bertenaga sepanjang masa.


 Tahukah anda, Horlicks mengandungi 23 nutrien  yang penting untuk pertumbuhan dan pembangunan yang meliputi vitamin dan mineral, kebaikan semulajadi susu, serat, malted barli dan gandum.Horlicks juga  telah diadun dengan Multivitamin dan makronutrien seperti kalsium dan Vitamin D yang diperlukan oleh kanak - kanak untuk senantiasa bertenaga di sepanjang bulan Ramadhan.Vitamin D adalah nutrien penting yang menggalakkan menyerapan kalsium, terutamanya semasa kanak-kanak yang sedang membesar.


 Bercakap tentang resipi pula,sempena bulan Ramadhan ni, dr horlicks jugak kita leh buat kuih raya tau..lagi sedap wei kalau guna horlicks..manis - manis gitu... hiihihihih..

Taraaaaaa....


Ini lah hasil kuih raya yg dibuat disaluti dengan Horlicks..bubuh selagik banyak horlicks ni sedap oh!!

Selain itu..boleh jugak kita ikut resepi kuih yg ada disini...


Untuk pengetahuan semua, Horlicks Malaysia akan mengadakan pertandingan #HorlicksRamadan yang bermula pada 18 Jun hingga 16 Julai 2015. Anda semua di jemput untuk sertai pertandingan ini..jom la beramai2 sertainya...

caranya :-
  • anda semua kena letak Hashtag tau.. hashtagnya ialah #SahurdenganHorlicks.
  • Buatibu/mama/mummy/Bonda/emak, anda boleh jugak kalau nak berkongsi pengalaman bersahur bersama anak - anak dengan horlicks.
  • 5 pemenang akan dipilih, dan mendapat bekalan Holicks selama setahun.


Harap maklum yer....Horlicks tidak mengandungi sebarang perisa buatan, warna, pengawet atau pemanis.
Bersahurlah dengan Horlicks yang kaya dengan Asid Folik dan Vitamin B12 untuk membantu dalam perkembangan dan penjanaan sel-sel mereka.








No comments:

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background