klik..klik..

10 January, 2009

Nak Cte Sket

ari khamis kelmarin..aku balik dr keje..agak lewat gak r..dlm 6.30ptg..dlm perjalanan balik tuh..aku ternampak sorang budak lelaki tgh jalan kaki nk balik umah laa tuhh..budaknyaa kecik ajerrr..so..aku pun berhenti laa tepi jalan tuhh..aku tau dia nk balik umah..aku shj tanya nk pg mana dik..dia kata nak balik umah..so,aku pun jemputlaa naik kete ku iteww..kiranyaa dh jauh gak laa dia berjalan..sbb sekolah tuh dh jauh..

(dalam kereta)
aku : adik saper nama?
luqman : luqmanul Hakim B.Ameer Hamzah
aku : sedap nama adik..
luqman : daddy ngn mummy bagi kot..(pdi lak menjawap ekeke)
aku : kenapa adik jalan kaki?
luqman : saya x kenal bas laa...sumer warna sama ajerr..
aku: adik x kenal gak pakcik bas tuh?
luqman : x perasan laa...ramai sangat..
aku : adik sekolah darjah bp?
luqman : 1 marikh
aku: masa hari pertama sekolah saper anta?
luqman : daddy..
aku : umah adik kt mana neh?
luqman : kt c 2 atas bukit pendek tuh.. (tergelak aku dia ckp bukit pendek)
aku : oh kt ARCA..(dlm hati akuh..wahh ank org kaya tp naik bas..ekekee..jahat tul akuhh..)
luqman : okeh kak trima kasih bebanyak eh..
aku : sama2..esok naik bas tau..
luqman : yerlaa..

ms aku anta dia tuhh..kt luar umh dia aku npk 2org tukang kebun..tgh cangkul2..
pastuh driver agaknyaa..tgh lap2 kete..kete plak aku nengok ada dkt 5bijik..
sempat laa aku cuci mata jap...hehheeee..carldina,bmw 7series,merc,harrier&wolkswagen battle..
dlm hati aku..nplaa dia bg anak dia naik bas..kete berderet2...sian btul budak tuh..dh la kecik amat...agaknyaa mak pak dia nk ajar dia berdikari kot...

10 comments:

MAMAMENCAH said...

eh eh.. tu anak aku tuh... konon perasan akulah org kaya yg kereta berderet ittew! wakakakaka

eynda said...

Bagus jugak kalau orang kaya tu nak ajar anak dia berdikari....tapi kalau ahkak la orang kaya tu...sanggup hantar ambik anak sendiri atau suruh drebar tu.....risau dgn keselamatan anak huhu....dah le kaya...kalau kena culik?? Isskk...suka pikir benda gitu...payah kan hehe...

mama liana said...

rasanya tak salah ajar anak berdikari tp zaman sekarg ni byk benor kes..lagi baik dia jemput ajer budak tu balik.. yelah kecik lagikan.. kalau dah menengah boleh ler balik sendirikan...

Aiza Parman said...

entah2 dia anak tukang kebun aje..kekeke (memandai haku)

-iLLa- said...

tuh laa mungkin dia nk suh anak dia bdikari kot..
kalo pk2 np budak tuh naik bus kan..walhal kete berderet..ada driver lak tuhh..x sempat lak daku nk tanya np dia naik bas..nanti kalo jupe lagik nk tanya laa ekekeee

-iLLa- said...

ekeke mama mencah...tp budak tuh boy,.,.hahhahaa... k eynda tuh laaa risau..nk masuk kwsn tuh pengawal tuh jg ketat gler..soal daku mcm2..nyampahh...ekekee
tuh laa kak zaara..nk suh anak bdikari tp budak tuh x reti lg kott..br2 lg kot..dia kata bas sumer kaler sama..ekeke..
kak nis, x mungkin dia anak tukang kebun laa..sbb dgr dia panggil tukang kebun tuh pak mat..
umh dia cantik mcm istana...swimming pool bagai..

ummi said...

uiks.. ARCA? paling koman 1.2m sebijik tu. mmg kat sekolah tu time budak balik, sesak habis. btul lah dia kata, bas sama je kaler. susah nak kenal. sian..

ps - ku balik 630 kira awal tu...

zealvia said...

walah...ila...kalo aku jadi ko kan mesti aku siap salam..don bercerita ngan mak pak dia dulu...mana tau nanti dia jemput dpt minum kopi org kaya...( ni statement org jakun kebulo kopi tahap gaban ni!)

-iLLa- said...

hahaa..zea,malam tuh aku cte ngn ayah akuh..pasal budak neh..pastuh ayah aku siap tanya umh yg mn 1 aku ckp laa yg ada wolkswagen battle tuh..rupenya ayah aku kenal bapak dia daaa..ayahku kata dia mmg jenis cm gitu..ayahku kata dia pnh hdup sush dulu...

-iLLa- said...

a'aa ummi kt arca..
org kt c2 gler tahap gabann..
kawan my mom br pindah c 2.langsir umh saja rm46k..
rod sliding door saja rm7k..
glerrr...

duit x abehh tuhh hahhahahahaa..
akunih ngata jer laa..ekekee

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background