klik..klik..

04 February, 2012

Adam & Skul

Dah masuk sebulan adam ke sekolah...dan dalam masa sebulan tuh..belum pernah lg adam bawak homework ke rumah..rsnya cara GA mmg x bg eh??yer adam ke skul tanpa bawa apa2 stationery...sbb di sek tuh mrk ada bekalkan segala2nya....

 Tiap kali adam balik dr skul..aku bukak beg dia..neh la yg ku tgk dulu..yer la segala2 msg dalam neh.......x berbalut lg buku awk adam..ish mama asik luferrrr ajer.........

Ini mesej semalam yg ku terima..cuti public holiday........

 Number chart......mmg tiap2 ari adam bawak balik..dan kerahan membaca akan dibuat pd malamnya..atleast 1 jam...adam sekolah petang..jd dia mcm penat sket pd malamnya...tapi mama paksa jugak......

Dah abeh posisi duduk..posisi gini pulak...dan akhirnya sedia maklumla kan..ekkekeke...
tiap2 malam adam mesti hadap number chart ini dan belajar mengeja dan seangkatan dgnnya..ada lg 1 book..x snap...mengajar adam mmg kena tahap kesabaran yang tinggi weh!!! dia kuat loyer buruk...kdg tuh mcm2....sakit kepala la..sakit perut lah........tunggu papa balik lah.......adam nk tdo sekejap lah..........semua lengkap...!!!

Hari jumaat ari tuh balik2 dia cakap kt mamanya gini.."mama, adam kan teacher shakap..adam cuti byk neh"(sambil tunjuk jari 4 )... mama jawap..ok mama pun sama cuti byk tuh...ekekekee...

setakat ini dia agak seronok ke sekolah..kalau cuti mcm gini 4ari..masuk ari ke 3 dia mesti tanya bila nk kena pg skul lagik.....seronok kan dunia kanak2 neh!!!





5 comments:

mummy2k said...

Salam knal..anak awk GA kat mana ek?anak sy kat kelana jaya...rsnya mmg xde homework kot?tp number chart tu anak sy xpnah pulak bwk balik...

-iLLa- said...

Salam perkenalan mummy2k....
tq, sudi dtg ke blog saya... :)
anak saya GA kt Bandar Tun Hussein Onn Cheras, rsnya lain cawangan lain kot mereka buat...number chart neh mmg kena bawak balik..my son ckp teacher suruh mama ajar baca..ekekkeke

Noryanti Binti Hj Rosli said...

illa, teacher Tharwan ckp diorg mmg x bg homework, sebolehnya dihabiskan disekolah gak kcuali terpaksa bwk blk ke umah gitu...cuma kat umah parent kne review reading buku starter words n iqra'...tp number chart tu x pnah gk dibawa blk.. :))

-iLLa- said...

ada lgik 2,3buku dia bwk balik..cantik2 bukunya...mmg budak2 npk suka...

Bitt (double IS) said...

wohohohoh memang perlu sabar lebih kannn....walaupon baru nak hilangkan penat di siang hari bila derang balik skul or malam kena jadi cikgu tusyen pulak..ngeeeeee

hahahaha kelaka la adam nehh

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background