klik..klik..

16 December, 2011

Journey To Pulau Aman , Batu Kawan...

Pulau Aman terletak d Batu Kawan nun....x tau pulak ada Pulau Aman....sebuah perkampungan nelayan yg sesuai untuk mereka2 yang berminat untuk memancing.....Ini ialah jetty untuk ke Pulau Aman.....
Bersama kak ina..sepupu ku....dia tgl d simpang empat..dialah yg ajak ke sini..selepas p makan tgh ari kt umh dia..measeh kak ina...sudi bwk kami smpi ke seberang nun...

Tangga kt jetty untuk naik boat ke Pulau Aman..kuat tangga neh..kukuh.xder lah tkt sangat...

Tu dia...boat dh sampai..x besar mana pun boat dia....

Beginila keadaan di dalam boat..masa kami pergi..cmpr dgn mereka2 yg mahu balik kg kot..ada yg mak pak mereka tgl d Pulau Aman nun..almaklumla..br start cuti sekolah kan..

Dah nak sampai dh kt Perkampungan Nelayan neh..

Opssss..ada sekolah rendah kt situ..menurut org kg kt sini..untuk anak2 mereka yg sek menengah...mereka kena naik boat tiap2 hari pg dan balik..untuk ke sekolah d seberang sana...


Masa kami baru sampai....ramai lagik org yg dtg..x pasti mereka tuh pelawat atau org kg di situ..memasing bwk beg besar2..balik kg kot..

Ini bila jalan masuk lagik ke dalam kampung..ada sedikit banyak rumah yg x sipa lagik..

Peta kt Pulau Aman..ada sekolah rendah..maknanya mesti ramai penduduk dia kan..tapi masa kami sampai...mcm xder org pulau neh...
Nha pada yg minat memancing dan nak bermalam..ada homestay di sediakan....ini salah satunya..ini kt tgh2 kg..ada yg tepi2 laut tuh jugak..


Kami ke sini.....tujuan utama nk p situ ler..restoran terapung..makan seafood..tapiiiiiii...sampai dh tgh ari..byk yg dh abeh...melepasss...

Dia neh nampak pulak peti ice cream tuh......apa lagik....g tenggek situ selagik x dpt2...

Selain seafood dia terkenal jugak dgn mee udang....makanya kami semua order la mee udang dia....sedap jugak......opsss gmbr mee udang x sempat snap...sorry..

Dah abeh makan..jum balik..ari dh nk petang kang hujan pulak....

Sementara tunggu boat dtg....tgk si adam tuh x tkt lgsg erk...seriau akuhh!!

Boat dh sampai..org pun makin ramai...
oh yer.....ada beli brg2 ikan kering, ikan masin keropok etc..hasil dr perkampungan nelayan ini.....

babai pulau aman......


2 comments:

Nurul Aznil said...

salam,

me orang penang tapi tatau pasal ni. malu malu!
tapi thanks to you, now we have another place to go bila balik penang nanti! yay!

Amiizaa2001 said...

ila,

akak suka pie sini beli ikan kerin buat stok:)

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background