klik..klik..

24 October, 2015

Al kisah Nasi Dagang....

Assalamualaikum....

Hari sabtu,ku ada tamu yg datang dr Melaka.. 2,3 ari lepas ada la cakap kt bibik,ingt nak buat laksa..Dan bibik pun bertanya laksa ajer ke?tanya dia kenapa kurang menu ke?Dan dia menjawap.. "Xpo la bibik buak nasi dage nak?" Terkesima aku..dlm hati pandai nya bibik buat....dia bersuara lagik, "nak nasi dage ke nasi beriani?" Wah beriani! Dlm hati berkata hebat! Kahkahkahkah... Jujur aku x pandai bt nasi dagang..masakan pantai timur mmg x reti langsung...

Ok la..pilih nasi dage...makanya sms la c bibik tgh ari jumaat itu....


Petang tu terus g beli bahan yg dia nak...mungkin dia teringin nak makan pun ye kan...pg la membeli....

Masuk kedai tu xder pulak beras nasi dagang..balik umah cte kt bibik..bibik kata xper la amik jek ketupat dage tu nanti bibik adjustkan..wah adjust siap! Hahaha...

Makanya,ini la hasilnya.....hahaha 3 packet aku beli..guna 2 jek bibik kata ok dah...malam tu sama2 bibik kt dapo siapkan bahan..dia siapkan nasi dagang nya aku laksa punya..sesambil tu ku ajar cara nak buat laksa utara...

Taraaaa!!! Jam9.30 pagi siap dah upenya...

Ooop gini rupernya yek....sedap jugak bibik buat...hikssss....

Ini laksa ...mama buat ea..bibik kata d x pandai buat laksa utara...laksam dia reti lah..wah laksam d reti! Jadi ku ajar la buat laksa ni..aku nya style buat semua ku kasi blend..kecuali asam keping..kekeke..bibik kata pertama kali dengar semua di blender...bunga kantan sama daun kesum tu maksud dia...


Ini la alkisah hujung minggu kami...

No comments:

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background