11 September, 2015

Caribbean Bay Suites & Safari Night Show.

Assalamualaikum...

Indah sungguh nama tempat ni kalau dengar kan....x terbayang rasanya.....


Hari ke 2 kami d Gambang,cek in kt sini pulak...tempat ni bersebelahan dgn Arabian Bay Resort..adik badik la tu...

Masa sampai nak cek in..lengang jek kaunter ni..relax jek staff2 mereka...tempat besar, agak menarik..

Perjalanan nak ke kaunter cek in dr kejauhan bole nampak pool hotel ni...nasib baik budak2 x leh nampak...hahaha..mama malas dh layan air2 ni..

View dr bilik kami..mengadap jalan besar nun..

Petangnya pulak..dh x sabar2 budak 2 orang ni nak ke night safari..ada show kt sana.Kalau la dia x jupe brochure tu dlm hotel tu mesti dia x tau ada..ni mereka yg jumpa dulu..siap tentatif program sampai malam..apa lagik kan..hahahaha..

Adinda tido masa ni..tu memang letih sangat la tu..makanya bawak 3A sahaja la hari tu....

Comey jek bergambo ngn latar belakang unta..haha..

Adik sangat cool..stroller x bawak dia larat berjalan.kesian mama tgk..bergilir2 la mama n papa dukung adik..

giler jauh wei nak ke tpt show safari tu..membukit..naik escalator..naik lif..membukit lagi..baru la sampai! Demi memenuhi kehendak anak2 kan..hahaha..kalau x jgn harepp la aku nak p wei...


Ini gift shop.Dr kejauhan,macam betul jek rimau tu...hikssss....

Kt area cafe Samba Hill atas ni..pemandangan luarnya adalah singa putih..besaq betul lah...ada 3-4 ekor dala tu.Masa nak pg dia tgh melepak gaya mcm kekeyangan..masa balik lak nampak tgh merayap2...


Sementara tunggu show start jalan2 dulu kt perting kindgom.x banyak binatang pun dalam tu...biasa2 ajer...ni jek la pun..

Berani,berani takut okeh....





Masa show start x der gambar yg elok pun dapat aku snap.Sebab dok jauh sket.lagi plak meriba addina yg tidur.Letih pun ada...ala show org api tu..tiup2 keluar api.pesen mcm sama jek dengan a famosa punya.Tapi a famosa punya lagi best la....

Tu jek la cte masa Jalan2 kt Gambang...aku ni plan asal ada orang kawin..anak sepupu aku kawin aka..anak sedara la kan..kira kamik rapat jugak..pastu plak..dh hujung2 dekat masa nya c adam lepas pulak ujian grading teakwondo.Jadi aku sngkut la kt situ x dpt pg,sbb exam tu pagi..abih pun dh jam 11..nak kejar ke gambang utk berarak jam 12.30pm,mmg x sempat la kan...makanya terus la kami ke hotel..


Review aku untuk hotel Caribbean ni? Sekali ni jerk la aku datang.kalau ada hal lain yg memerlukan bermalam,mungkin dan tidak lagi la aku memilih kt sini.Agak kecews sket pd hari itu...sebab?? Cek in bilik,ekon panas..call dekat 4x baru la maintenance nak dtg..dtg bt bagi taruh gas,mmg tetap x sejuk,ekon pun ala2 mcm x servis.masuk bilik bau kepam..hubby trus ke lobby inform balik..dh la hujan lebat..jalan dalam bangunan pun still basah..sebab?nak masuk lif pun air hujan menitik2..basah jugak lah..sekali mereka suh tuka bilik..tuka bilik pun ttp sama.malas dh kami mcm frust jek.nak berangkut tukar2 bilik tu alahai..dh la bawak kids.dapat tukar bilik lain,wpun level yg sama..tapi jauhnya ya ampun...berpindah randah dalam keadaan hujan..kalau hujan x basah xper, ni basah jugak...kuciwa betul..........bila buat status pasal hotel ni..ada yg cakap 4thn lepas dia pg pun mcm x bp bagus..mmmmm...

Caribbean Bay Suites,nama diberi..bila dengar mcm teruja jek.upenya indah kabar dr rupa.Aku ni bukan la nak cerewet sangat,tapi dr jauh dtg,bayar hotel mahal2 rasa mcm x berbaloi jek...malam tu mula la terpk..napa la x p tido kt Kuantan area ke..Cherating ke..hahahaha...pagi2 lagi dah aku siapkan anak2 tau nak balik..kekekekeke...


Mohon ampun la kalau ada sape2 ke group members Caribbean Bay Suites/gambang resort city terbaca cerita  tentang ini..Ini sekadar review dr aku yg menginap di Hotel tersebut...serius aku cakap..kalau utk next percutian,mmg aku x pilih hotel ni lagik...harga pun bole tahan......tap biarlah berpatutan dengan servis yg diberikan/ditawarkan....


Sekian....


No comments:

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background