12 September, 2012

Maid Proctector Insurance...

Assalamualaikum...

Esok pagik2 subuh tok kadok...aku dh kena p embassy...hubby tunggu sana sebab dia shift malam minggu neh....
tadi p amik insuran utk bibik..

Dasat weh maid2 skg dh kena ada insuran....
esk  ke embassy sebab nk renew pasport bibik yg akan tamat pada bulan 2 thn depan..
awal kan aku p buat..yer mmg sebaiknya p buat awal 2/3bulan...
insuran maid yg aku amik neh aku amik yg paling murah punya..hahaha rm60 setahun.....

maid aku neh dh 5y sama aku..nk renew pasport..kena ada insuran..nak x nak kena bt la wei...ikt aku x payah jer.neh 1st time aku buat..dan aku rs pun mcm baru jek ada kan insuran neh?eh ke dh lama?aku jek yg baru tahu?hahaha..dan bibik aku pun x tahu yg dia ada insuran neh taw..aku ckp ngn hubby x pyh ckp..hahahhaha..

esk weh aku dh leh bayangkan situasi kt embassy tuh weh....dgn byk giler prosedur..kaunter sana sini...uwaaaaaaaa...maid jugak akan di soal siasat dlm bahasa indon tau..berkenaan dgn gaji,majikan etc...

harapan aku esk..moga2..tgh ari dh settle dan aku dh leh balik.....xmo la wei kena dtg byk2 kali..aku x suka p sana..dh la jem..sesak.....



No comments:

SILA TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI YER.... :):)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Text Select - Hello Kitty

background